کارشـنـاس ایـنـجـا

نکات پیدا و پنهان تارا + اخبار جدید

رزم حسینی همچنین در خصوص عرضه خودرو در بورس نیز افزود: این موضوع نظر برخی نمایندگان مجلس بود که در کمیته خودرو که مرکب از خود اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و سایر تشکل‌ها و دولت است به این جمع بندی رسیدیم که بازار خودرو باید خودش، خود را تنظیم کند و عرضه خودرو در بورس منطقی نیست که خوشبختانه کمیته خودرو این موضوع را پذیرفته و به نظر ما این روال منطقی و درست است و حتما بازار خودرو بزودی خوب خواهد شد.

مدیرعامل ایران خودرو هم درحاشیه بازدید وزیرصنعت از این گروه صنعتی، از عرضه ۹۰ درصدی تارا با موتور ارتقا یافته TU ۵ پلاس به بازار تا پایان امسال خبر داد.

فرشاد مقیمی همچنین با بیان اینکه تا پایان سال جاری تعهدات معوق این شرکت به مشتریان تسویه خواهد شد، گفت: تا پایان سال حداقل هزار دستگاه خودرو جدید تارا با موتور ارتقا یافته TU۵ پلاس و داخلی سازی به میزان نود درصد به بازار عرضه خواهد شد.

ایران‌خودرو پس از بررسی‌های کارشناسی، نام ایرانی تارا به معنی ستاره را با تایید فرهنگستان زبان و ادب فارسی انتخاب کرد. این شرکت برای گزینش نام مناسب اقدام به فراخوان عمومی کرد که پس از بررسی معنایی، آوایی و زبان‌شناختی، از میان اسامی مختلف، پالایش‌های اولیه انجام و در مرحله بعد، تاییدیه فرهنگستان زبان و ادب فارسی دریافت و در نهایت نام «تارا» برای این خودرو را برگزید.

تولید انبوه محصول جدید ایران‌خودرو با همکاری بیش از ۱۳۲ سازنده ایرانی قرار است در بهمن سال جاری آغاز شود. در ابتدای تولید، «تارا» مجهز به نسل جدید موتور تی‌یو۵ وارد بازار می‌شود. تولید این خودرو با موتورای‌اف۷ توربو و گیربکس اتوماتیک هم در دستور کار ایران‌خودرو قرار دارد.

خط تولید بدنه «تارا» با ظرفیت ۱۶ دستگاه در ساعت که برای نخستین بار در صنعت خودرو کشور و خاورمیانه از فناوری جوشکاری لیزری و CMTبهره می‌برد، در شرکت ایران‌خودرو راه‌اندازی شده است.

ارسال دیدگاه

تمامی حقوق برای گروه کارشناس اینجا  محفوظ است – از 1397 تهران ، نواب ، برج های شهاب دو ، کارشناسی خودرو اینجا
درخـواست سریع کارشناسی