کارشـنـاس ایـنـجـا

اهمیت کارشناسی خودرو دست دوم قبل از خرید

چرا به کارشناسی دقیق خودرو قبل از خرید خودرو نیاز داریم؟

شاید در مطالب متعددی به این موضوع بر خورده باشید که کارشناسی خودرو پیش از خرید الزامی است. این الزام نه تنها در مورد خرید خودروهای دست دوم بلکه در مورد خرید خودرو صفر هم وجود دارد. سال گذشته بود که گزارشی از ۲۰:۳۰ پخش شد و در آن خریدار یک خودروی صفر از کارخانه متوجه رنگ شدگی گلگیر خودرو صفر شده بود! اینکه گفته می‌شود حدود ۶۰ درصد خودروهای دست دوم موجود در بازار دارای نقص‌های فنی یا بدنه هستند، می‌تواند بزرگترین هشدار و دلیل برای انجام کارشناسی دقیق قبل از خرید خودرو باشد.

اما اگر شما هم جزو آن دسته از کاربران هستید که به راحتی قانع به استفاده از این خدمت ضروری نمی‌شوید کافی است نگاهی به عکس زیر بیندازید. آمار زیر بر اساس سالها تجربه شرکت ما به عنوان اولین و بزرگترین شرکت ارائه دهنده خدمات کارشناسی خودرو به دست آمده است. آماری که حاصل کارشناسی بیش از ۳۵ هزار خودرو در حدود ۵ سال گذشته است. آماری که زنگ هشدار را برای خریداران خودرو دست دوم و کارکرده به صدا در می‌آورد.

برای روشن شدن اهمیت آمارهای فوق به چند مثال اکتفا می‌کنیم. گفته شده که کیلومتر کارکرد ۲۵ درصد خودروهای دست دوم دستکاری شده است. یعنی از هر ۴ خودرو یک خودرو! حالا ببینیم این تغییر کارکرد چه تاثیری در قیمت خودروها دارد.

فرض کنید می‌خواهید یک خودرو پژو ۲۰۶ مدل ۹۵ را با کارکرد حدود ۳۰ هزار کیلومتر خریداری کنید. در حالی که کارکرد اصلی خودرو ۷۰ هزار کیلومتر بوده و فروشنده اقدام به تغییر کیلومتر کرده است. این میزان تغییر کیلومتر برای این مدل خودرو یعنی شما دارید خودرو را ۵ میلیون تومان گرانتر خریداری می‌کنید! این در حالی است که می‌توانستید با مبلغی خیلی پایین‌تر و پرداخت هزینه کارشناسی متوجه این تغییر کیلومتر بشوید.

در مواردی مثل تعویض قطعات خودرو و به ویژه در خودروهای خارجی شرایط به مراتب پیچیده‌تر می‌شود. انجام ندادن کارشناسی خودرو در این مدل خودروها قطعا ضرر مالی زیادی را به شما تحمیل خواهد کرد. همینقدر کافی است که بدانید در یک کیا اسپورتیج ۲۰۱۶ اینفینیتی تنها تعویض یک گلگیر چیزی حدود ۱۶ میلیون تومان از ارزش خودرو کم می‌کند. این میزان افت برای همین خودرو و برای رنگ شدگی سقف به حدود ۲۴ میلیون تومان می‌رسد.

همان‌طور که دیدید احتمال کلاهبرداری و دریافت قیمت‌های غیرمنصفانه برای خودروهای با معایب پنهان در بازار دلالان فراوان بوده و خریداران در خطر خرید خودروهای معیوب با قیمتی بالاتر از ارزش واقعی آنها هستند.
کارشناسی دقیق خودرو پیش از تکمیل مراحل قانونی و امضای سند، به شما امکان اطمینان از صحت و تطبیق اطلاعات ارائه شده از سوی فروشنده یا دلال را داده و موجب صفر شدن احتمال کلاهبرداری‌های مربوطه می‌شود. بنابراین انجام کارشناسی خودرو پیش از خرید را جدی بگیرید.

۳۰ دقیقه پس از تماس کارشناس در کنار شما خواهد بود

همانطور که گفته شد  ما اولین و فعالترین شرکت در زمینه کارشناسی تخصصی خودرو محسوب می‌شود. در خدمت کارشناسی کارشناس 23  تمامی موارد فنی و بدنه خودرو مورد بررسی قرار می‌گیرد. ۲۰۹ نقطه از خودرو در این فرآینده بررسی شده و همراه با جزئیات در گزارش منتشر می‌شود. کارشناس ما ۳۰ دقیقه پس از هماهنگی در محل حاضر می شود و کار خود را آغاز می‌کند.

تعیین ارزش واقعی خودرو کارشناسی شده

پس از پایان کارشناسی خودرو، اگر همچنان مصر به خرید خودروی موردنظر هستید، مهمترین نکته این است که خودرو را به قیمت واقعی بخرید. با توجه به اینکه کارشناسان گروه ما از فرم‌های آنلاین برای گزارش کارشناسی خودرو استفاده می‌کنند پس از اتمام کارشناسی خودرو در محل، کارشناس ارزش‌گذاری مستقر در شرکت، قیمت واقعی خودرو را بر اساس گزارش کارشناسی محاسبه کرده و قیمت دقیق خودرو برای خریدار پیامک می‌شود. بنابراین شما می‌توانید خودرو را بر اساس ارزش واقعی آن خریداری کنید نه قیمتی کاذب.

ارسال دیدگاه

تمامی حقوق برای گروه کارشناس اینجا  محفوظ است – از 1397 تهران ، نواب ، برج های شهاب دو ، کارشناسی خودرو اینجا
درخـواست سریع کارشناسی