کارشـنـاس ایـنـجـا

عواقب مراجعه به مراکز غير قانوني کارشناسی خودرو بر مصرف کنندگان

این روز ها با توجه به شرایط خاص بازار خودرو ، متاسفانه شاهد گسترش مراکز غیرقانونی هستیم که بدون داشتن مجوزهای رسمی لازم ازسوی مراکز نظارت موسسات فنی و حرفه ای اقدام به تشکیل کلاسهای آموزشی با عناوین مختلف ازجمله تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو می نمایند.

به جهت گستردگی مبحث مورد اشاره و کیفیت پایین آموزشی در این مراکز فارغ التحصیلان این دوره ها کمترین اطلاعات علمی از دانش کارشناسی خودرو ندارند .  درحالی که از این طریق سود هنگفتی عاید این مراکز میشود بازدهی پایین این دوره ها  تبعات مخربی را برای جامعه مصرف کننده خودرو درپی خواهدداشت .

مبحث کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو یک موضوع کاملاً علمی مرتبط با علوم فیزیک ، مکانیک ، دینامیک ، ترمودینامیک ، طراحی سازه و … ، می باشد .

این گونه مراکز با مختصر توضیحاتی افرادی را وارد بازار بزرگ خرید و فروش خودرو مینمایند که نظرات آنها فقط معطوف به بخش رنگ شده خودرو و میزان آن خواهد شد . درحالیکه وظیفه یک کارشناس خبره خودرو نتیجه گیری کامل از وضعیت سلامت بدنه ، تخمین میزان افت ضریب ایمنی سرنشینان خودروی تصادفی ، و حفظ جان ومال مصرف کننده است .

ضمناً به دلیل نبودن سازو کارهای لازم بعید نیست این افراد رسالت شغلی و تعهدکاری خود را فراموش کرده با ورود به بازار خرید و فروش خودرو برتلاطم این بازار دامن بزنند و با توجه به آموخته هایشان قادر خواهند بود خودروهای معیوب را چنان تعمیر نمایند که تشخیص معایب آن محال یا خیلی سخت باشد بدین شکل سود اصلی دراین بازار متوجه این مراکز ودلالها ، و بیشترین ضرر متوجه مصرف کنندگان محترم خواهد شد .

لطفاً توجه فرمایید نسبت به رزومه کاری کارشناس دعوتی خود اطلاعات کافی داشته باشید.

ارسال دیدگاه

تمامی حقوق برای گروه کارشناس اینجا  محفوظ است – از 1397 تهران ، نواب ، برج های شهاب دو ، کارشناسی خودرو اینجا
درخـواست سریع کارشناسی